المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : شعر من تأليفي


الملاك الاحمر
04-01-2007, 11:31 PM
الشعر ده انا الفته عن نادي الاهلي طبعا نادي الاهلي مش محتاج كلام كفاية انه احسن نادي عربي على مستوى العالم المهم دلوقتي اسيبكم مع الشعر (يارب يعجبكم).

بالفوزلاتحلم صدقني راح تندم
كم مرة قلت لك اهلاوي مايرحم

اتمنى ان الشعر يعجبكم مع العلم انا اكره حاجة اسمها الشعر.................... :ANSmile31:

الملاك الاحمر
04-02-2007, 04:08 PM
فينكم يااعضاء يعني ماحدش فكر على الاقل يكتب رأيه في شعري يعني مش عشان انا صغيرة تهملوا مواضيعي؟؟؟

nAmLa
04-21-2007, 09:40 PM
لا يا ملاك ازاى تقولى الكلام دا

انتى بتطبقى المثل اللى بيقول (خير الكلام ما قل ودل)

هما بيتين صحيح بس بيضحوا اد ايه انت شاعرة واد ايه انت صميمة للنادى الأهلى

مشكورة يا قمر ومنتظرين نشوف اكتر من ابتداعتك

الملاك الاحمر
04-21-2007, 09:47 PM
ياالاسرار السبعةا مش شاعرة ولا حاجة ولا بحب الشعر اصلا ....دي مرة كده بس وانا قاعدة لقيت نفسي كتبتها يعني دي صدفة ..............ومرسي على مرورك الغالي

ahmed_kokoy
04-24-2007, 10:05 AM
:g: جامد ياملاك
اهلوى على طول
ولاة برشلونه ولاة زمالك اللى جاى قدام الاهلى هالك:1::bond2:

ملاك احمر يا جامد اتحفنا كمان وكمان بشعرك الضاحك

ahmed_kokoy
04-24-2007, 10:08 AM
والله وانا زيك بكرها الشعر بس لما الواحد بيحب بيكتب حاجه من القلب بتطلع حلوة خودها منى اكتبى اللى فى قلبك وتلاقى كلمك حلو

امير العذاب
04-25-2007, 10:35 AM
ملاك اشكرك على كلامك الجميل بس انا اقدر اقولك انك لو فكرتى فى انك تكتبى شعر يبقى اوعى تفكرى فى الردود طول ما انتى مقتنعه بنفسك وبكلامك يبقى خلاص واشكرك مرة تانيه لانى اهلاوى

ام هلآلآوي
01-30-2009, 10:50 AM
المقادير

خبز سلايس ( توست ) .
دجاجة مسلوقة ومفتتة .
بصلة مفرومة .
جزرتان مبشورتان .
3/4 كوب ملفوف مبشور .
1 ملعقة شاي كزبرة بودرة .
1/2 ملعقة شاي فلفل أسود .
1 ملعقة شاي ملح .
1/2 ملعقة شاي قرفة .
1 ملعقة شاي كمون .
1/2 ملعقة شاي كركم .
2 ملعقة شاي كاري أو بهارات مشكلة .
2 ملعقة طعام مايونيز .
2 ملعقة طعام جبنة كاسات .
مايونيز بالفلفل .
بيض للمسح .
سمسم .

الطريقة

حمري البصل في قليل من الزيت حتى يذبل ثم اضيفي الجزر والملفوف وقلبيه ثم أضيفي الدجاج وقلبيه وتبليه بالملح والفلفل الأسود والكزبرة والقرفة والكمون والكركم والكاري وقلبيه .
ارفعيه عن النار واضيفي له الجبنة والمايونيز .
قطعي الخبزات الى دوائر .
امسحي كل خبزة بالمايونيز بالفلفل وضعي شوة الدجاج ثم ضعي عليه قطعة خبز ممسوحة من الداخل بالمايونيز بالفلفل .
امسحي وجهي الخبز بالبيض ( من فوق وتحت ) .
صفي الخبزات في صينية فرن مدهونة بالزيت .
رشي وجه الساندويشات بالسمسم .
ادخليها الى الفرن حتى تتحمر .
أخرجيها من الفرن وقطعيها الى نصفين بحيث تصبح بشكل نصف دائرة وقدميها .

imported_متكحله بدم خاينها
01-30-2009, 07:04 PM
ام هلاوي

يسلمو يالغلآلآ

الله يعطيتس العافيه

دمتي مبدعه

مذهلهـ
01-31-2009, 05:05 AM
الله يعطيك العافيه ام هلاوي

وصفه سهله

>> جاري التجربه

تقبلي مروري

شقاوة طفله
01-31-2009, 05:37 AM
ام هلآوي انا راح اتعلم الطبخ على يدينتس

واليوم ماراح اتغدى الا من صنع يديني بسوي هذي الطبخهawsh

يسلمو حبيبت قلبي

تقبلي مروري

ام هلآلآوي
01-31-2009, 10:27 AM
متكحله
مزهلة اسعدني مروركم
شقاوة اخبارالطبخة يالغلا يسلمووو قلبي

دانة السعوديه
01-31-2009, 10:09 PM
ام هلاوي

فديت وصفاتك يـآلـغـلآ

الله يعطيك العافيه

تقبلي مروري

ام هلآلآوي
02-01-2009, 06:55 AM
دنونه
فداك الكون
يسلموو ع المرور العطر